چگونه یک لوگو طراحی کنیم؟ (قسمت سوم)
نوشته شده توسط : آرم

در دو مقاله قبل درباره مراحل طراحی آرم و ساخت لوگو صحبت کردیم و گفتیم که 7 اصل اهمیت نیاز داشتن به لوگو، هویت برند، الهام گرفتن برای طراحی، بررسی رقبا، سبک طراحی، توجه به نوع مناسب لوگو و رنگ لوگو نکاتی هستند که می بایست برای طراحی لوگو درنظر گرفته شوند. امروز باقی موارد و اصول را با هم بررسی می کنیم.

به خاطر داشته باشید چنانچه قصد دارید درباره تعرفه طراحی لوگو و قیمت بازسازی لوگو بیشتر بدانید در مقالات بعدی با آرمکده همراه باشید.

ترکیب رنگ ها

البته نیازی نیست که فقط با یک رنگ از لوگوی تک رنگ استفاده کنید ، اما می توانید چندین رنگ لوگو را ترکیب کنید تا یک داستان رنگ کامل مارک را بیان کنید. برای انتخاب رنگ هایی که به خوبی با هم کار می کنند ، نگاهی به چرخه رنگ بیاندازید.

رنگهای مکمل مستقیماً روی هم در چرخه رنگ قرار دارند. آنها بهترین رنگ را در هر دو رنگ به نمایش می گذارند و ظاهری بسیار پویا ایجاد می کنند.

رنگهای مشابه روی چرخ نزدیک به هم می افتند. اگر می خواهید رنگ لوگوی شما هماهنگ باشد ، اینها به خوبی با هم کار می کنند.

رنگهای سه گانه از سه قسمت مساوی روی چرخه رنگ ترسیم می شوند. اینها را برای یک اثر تحریک کننده و جسورانه انتخاب کنید.

 

8. تایپوگرافی مناسب را انتخاب کنید

شما می خواهید یک فونت را انتخاب کنید که لوگوی شما را تکمیل و تکمیل کند. 4 نوع فونت اساسی وجود دارد که می توانید با آنها کار کنید تا لوگوی شما جلوه ای منحصر به فرد داشته باشد:

 

فونت Serif

ببینید فونت چگونه ظاهری شیک و جاودانه به لوگوی Avalon می دهد؟ فونت های Serif می توانند لوگوی شما را کلاسیک و درجه یک جلوه دهند. سریف ها "پای" کوچکی در انتهای حرف هستند که باعث می شود کمی قدیمی تر به نظر برسند. آنها بسیار متنوع هستند و با هر نوع طراحی عالی به نظر می رسند ، اما به ویژه با طرح های قدیمی ، ظریف یا کلاسیک خوب کار می کنند.

 

بدون فونت serif

فونت Sans-serif برای ظاهر مدرن و تمیز مناسب است. آنها پاهای کوچکی ندارند که فونت های سریف دارند و باعث می شود بسیار براق و ساده به نظر برسند. این برای مارک های مدرن عالی عمل می کند ، مانند لوگوی حداقل و سرد Delta Salt در بالا.

فونت های اسکریپت

فونت های اسکریپت یادآور دست خط هستند. از فونت های خوشنویسی زیبا گرفته تا خطوط آرام و ساده ، تنوع زیادی در خارج وجود دارد. از آنها برای جلوه دادن فرد لوگوتر خود مانند لوگوی خرگوش ماه در بالا استفاده کنید.

نمایش فونت ها

فونت های نمایش فونت های تزئینی هستند که بسیار سبک بندی شده اند و واقعاً توجه را به خود جلب می کنند. نگاهی به لوگوی Perfect You در بالا بیندازید که از فونت نمایشگر استفاده می کند تا استعداد سرگرم کننده دهه 70 را به این طرح بدهد.

وقتی فونت های مختلف لوگو را با یکدیگر ترکیب کنید ، تایپوگرافی شما می تواند واقعاً قدرتمند شود. در این راهنمای انتخاب فونت برای نام تجاری خود بیاموزید.

اکنون که ایده ای از همه عناصر مختلف لوگوی خود دارید ، باید مطمئن شوید که آنها با هم کار می کنند. شما می خواهید آنها را به گونه ای هماهنگ کنید که حال و هوای مورد نظر شما را ایجاد کند.

لوگوی برند مراقبت از پوست Voany هیچ تردیدی باقی نمی گذارد که این یک برند درجه یک زیبا و طبیعی است و از علامت ترکیبی به شکل ارگانیک ، فونت سریف کلاسیک و پالت طبیعی قهوه ای و بژ استفاده می کند. Reflect Academy از سوی دیگر با ترکیب یک فونت مدرن با اشکال رنگی و انتزاعی برای ظاهری تازه و منحصر به فرد ، مخرب و چشم نواز به نظر می رسد.

 

9. با طراح خود ارتباط برقرار کنید

اکنون که تمام نکات لازم برای سبک را در نظر گرفته اید ، آماده شروع طراحی هستید! راه های زیادی برای دریافت لوگو وجود دارد ، بنابراین باید در نظر بگیرید که کدام یک بیشتر به شما مناسب است. نمایندگی ، مسابقه لوگو ، پروژه 1 به 1 یا سازنده لوگو؟ قیمت های مختلف کیفیت های متفاوتی دارند و همه گزینه ها مزایا و معایب خود را دارند. برای اینکه یک نمای کلی از گزینه های خود برای دریافت لوگو داشته باشید ، این مقایسه بهترین راه ها برای طراحی لوگو را بررسی کنید. در مورد هزینه طراحی لوگوی شما در اینجا بیشتر بخوانید.

ممکن است تعصب داشته باشیم ، اما فکر می کنیم مسابقه طراحی لوگو بهترین راه برای به دست آوردن لوگو است. برای اطمینان از اینکه طرح شما کاملاً ظاهر می شود ، اولین قانون کار با طراح این است که به وضوح ارتباط برقرار کنید. نوشتن یک خلاصه خلاقانه واضح فرصتی است برای اینکه طراح خود را بفهمد شما کی هستید و به چه چیزی نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که می توانید اطلاعات مربوط به شرکت و سبک خود را در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند چیزی واقعاً منحصر به فرد برای شما ایجاد کنند.

گاهی اوقات ممکن است کمی به طراح شما اعتماد شود ، اما سعی کنید در برابر پیشنهادات باز بمانید. به یاد داشته باشید که طراح شما متخصص است و احساس خوبی نسبت به آنچه یک لوگوی خوب می سازد ، دارد. ارائه بازخورد زیاد و واضح چیزی است که به طراحان درک می کند که چه چیزی دوست دارید. ممکن است ظاهری ناخوشایند به نظر برسد اما واقعیت دارد: بهترین طراحی زمانی اتفاق می افتد که شما و طراح شما با هم کار کنید.

 

10. گزینه های خود را ارزیابی کنید

ارزیابی گزینه های لوگوی شما ممکن است دشوار باشد ، بنابراین از دوستان ، مشتریان بالقوه و همکاران بازخورد بگیرید تا در تصمیم گیری به شما کمک کند.

 

چی یه لوگو خوب را می سازد؟

یک لوگوی خوب بلافاصله قابل تشخیص است ، پیام برند شما را منعکس می کند و شما را متمایز می کند. یک لوگوی موثر حرفه ای به نظر می رسد و به طور یکپارچه با هویت یک نام تجاری مطابقت دارد. یک لوگوی عالی همچنین باید در هر اندازه و در هر مکانی که می خواهید از لوگوی خود استفاده کنید کار کند.

 

لوگوی خوب:

 

منحصر به فرد و متمایز است

به یاد ماندنی است

در هر اندازه و در هر مکانی کار می کند

هویت برند شما را نشان می دهد

بی زمان است

اما چگونه می توان یک لوگوی خوب ساخت؟ در اینجا چند سوال کلی وجود دارد که هنگام ارزیابی گزینه های آرم خود باید از خود بپرسید:

 

آیا می توانید در 2 ثانیه بگویید چیست؟ آیا مردم بلافاصله می دانند که تجارت شما چه می کند؟

آیا ساده و به یاد ماندنی است؟ آیا مشتریان شما می توانند آن را به خاطر بسپارند؟

همه کاره است؟ آیا می توان آن را برای همه نیازهای نام تجاری شما اعمال کرد؟

آیا بی زمان است یا باید چند سال دیگر دوباره طراحی کنید؟

آیا منحصر به فرد است؟ آیا شما را از رقبایتان متمایز می کند؟

آیا برای مخاطبان هدف شما جذاب است؟

بدیهی است که در صورت فروش پوشاک بچه گانه و نیاز به یک لوگوی ساده که بتوان آن را روی پارچه دوخت ، نیازها و انتظارات برند شما برای لوگو بسیار متفاوت خواهد بود تا زمانی که شراب درجه یک با برچسب پیچیده یا برنامه ای با تکنولوژی بالا تهیه کنید. با تلفن مردم زندگی می کند بنابراین فراموش نکنید یک قدم به عقب بردارید و هنگام طراحی لوگو خود ، تصویر بزرگتر را در نظر بگیرید. این به سلیقه شخصی مربوط نمی شود ، بلکه به آنچه برای مارک شما بهتر عمل می کند مربوط می شود.

 

11. هنگام طراحی لوگو چه کارهایی را نباید انجام داد

هنگام طراحی لوگو ، برخی از مشکلات رایج در انتظار شما هستند. در اینجا نکاتی در مورد آنچه نباید انجام دهید وجود دارد:

تسلیم کلیشه های صنعت خود نشوید. آیا شما دندانپزشک هستید بنابراین لوگوی شما نیاز به دندان دارد؟ قطعا نه. در اینجا نحوه اجتناب از آرم های عمومی است.

خیلی پیچیده اش نکنید سادگی برای یک لوگوی به یاد ماندنی (و قابل چاپ) مهم است.

سعی نکنید خیلی شیک باشید. روندها فوق العاده هستند ، اما اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما در سه سال به نظر نمی رسد.

فقط برای صرفه جویی چند دلار به لوگوی بی کیفیت بسنده نکنید. لوگوی شما جایی برای صرف نظر کردن نیست و اغلب اوقات آنچه را که برای آن هزینه می کنید دریافت می کنید.

 

12. طرح لوگوی خود را با نام تجاری خود ادغام کنید

 

اکنون که می دانید چگونه یک لوگو طراحی کنید ، بعدی چیست؟

هنگامی که لوگو خود را تهیه کردید ، پایه ایده آل را برای همه مواد مارک تجاری مورد نیاز کسب و کار خود ایجاد کرده اید - خواه کارت ویزیت ، طراحی بسته بندی یا طراحی وب باشد. با تعیین تناسب برای سبک ، پالت رنگ ، فونت و ظاهر کلی و احساس ، لوگوی شما نقطه شروع وثیقه برند شما است و طراح شما قادر خواهد بود ظاهری یکپارچه برای شما ایجاد کند. و درست مانند آن ، تجارت شما آماده است تا چهره جدید خود را به جهان نشان دهد!

 

 منبع: https://99designs.com/blog/logo-branding/how-to-design-logo/





:: بازدید از این مطلب : 1131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: